חוק שלושת הכוחות.

Total
0
Shares


"כל תופעה, יהיה גודלה אשר יהיה, היא בהכרח גילוי של שלושה כוחות: כוח אחד או שניים אין בידם לחולל תופעה, ואם צופים אנו במעצור או בהיסוס אינסופי בדבר כלשהו, יכולים אנו לומר שחסר כאן הכוח השלישי. בנסותנו להבין זאת יש לזכור, בו בזמן, שאין אנו יכולים לראות את התופעות כגילויים של שלושה כוחות משום שאין אנו יכולים, במצבי התודעה הסובייקטיביים שלנו, לצפות בעולם האובייקטיבי. ובעולם התופעות הנצפה בצורה סובייקטיבית אין אנו רואים אלא את גילויים של כוח אחד או שניים. אילו יכולנו לראות בכל פעולה את גילויים של שלושת הכוחות, היינו רואים אז את העולם כמות שהוא". (החיפוש אחר המופלא. ע"מ 89).
***
חוק מס. שבע מתאר איך תהליך מתרחש, חוק מס. 3 מתאר מה גורם לו לקרות.
חוק מס. שלוש אומר כי כדי שכל דבר יקרה צריכים להיות בו שלוש כוחות: אקטיבי, פסיבי וניטרלי. כשהכוח הניטרלי חסר, כלום לא יכול לקרות. ואז הכוח הניטרלי נותן כוחו לוקטור השלילי שמנצח.
בהגות היהודית מסמל המספר 3 את הסינתזה שבאה לשלב שני יסודות מנוגדים למקשה אחת, כמו למשל שלושת האבות כאשר יעקב, האב השלישי, בא למזג את האיכויות הסותרות של שני קודמיו (חסד וגבורה).
ולא רק ביהדות, הנה המספר שלוש כפי שהוא מופיע בדתות שונות:

 


Christian – Father, Son, Holy Spirit.
Taoist – Yin, Yang, Tao
Hinduism – Brahma is the creator, Shiva is the destroyer, Vishnu is the preserver.
Hinduism – The Three Gunas – Rajas, Tamas, Sattva.
Zoroastrian – Ahura Mazda is the father of two twin spirits, Angra Mainyu is the destructive one, Spenta Mainyu is the holy spirit.
Egyptian – Re was his face; Ptah his body; and Amun his hidden identity
Sumerian – Anu is the father,  Enlil is the wind-god of the earth, Enki is the god of waters and wisdom.
Etruscan – Tinia, Uni, and Menerva.
Roman – Jupiter, Juno, and Minerva.
 

 

שלושת הכוחות גם מופיעים בתחום של פיתוח התודעה ועבודה עצמית; כאן המאמץ שאדם משקיע כדי להעלות את רמת התודעה שלו זה הכוח הראשון; היוזמה של האדם לעבוד על עצמו ולהתפתח מהבחינה הרוחנית, זה הוא הכוח הפעיל החיובי הכוח המתנגד הוא המכאניות. , שזה ההתנגדות ליוזמה כתוצאה מדרישות ומאבקי החיים. האדם יכול להישאר תקוע כל חייו בין שני הכוחות הללו, רק כוח שלישי, בדמות מודעות או ידע חדש, או מורה אמיתי, יכול להביא לפיתוח תודעתי אמיתי. כלומר, הכוח השלישי הוא ידע חדש, או מודעות ממקור גבוה יותר.
עכשיו, הגישה הכללית של בני אדם בתרבות הנוכחית היא בווקטור האקטיבי, הכל הולך סביב יוזמה ודחיפה. החיים החיצונים הינם אקטיביים, החיים הפנימיים פסיביים, הנפש היא בווקטור השלילי (פסיבי) הגוף הוא בווקטור החיובי (אקטיבי). ככל שאדם יותר קרוב לנפש שלו הגישה שלו תהיה יותר קרובה לקוטב השלילי כי הנפש היא נגטיבית. ככול שבן אדם יותר קרוב לקוטב הזכרי זה אומר שהוא יותר קרוב לדם שלו, לחיצוניות ולאקטיביות. תהיה לו נטיה להיות  חם, תוקפני.
אם אדם טעון  במטען שלילי הוא מחכה שמשהו יגיע אליו. אם הוא טעון במטען חיובי, הוא יוזם.
הווקטור הניטראלי זה להבין את עצמך, ולהבין את הכוחות שפועלים בך. לראות את עצמך מלמעלה. למשל, אם גבר רוצה להתחיל עם בחורה. הכוח האקטיבי הוא הרצון להתחיל עם בחורה. הכוח הפסיבי החשש שתגיד לי לא. למעשה בשני הקטבים האדם מזדהה עם האספקט הפרסונלי שלו, זה סובייקטיבי חושב: מה יקרה אם ייגש אליה והיא תגיד לו לא. בשני הקטבים יש הזדהות. בקוטב הניטראלי אדם מתנתק מעצמו. מסתכל על עצמו במבט בליתי תלוי, אומר לעצמן; מה בי פוחד? מה אני רוצה? למה אני רוצה? מה יקרה אם היא תגיד לי לא? ומה אפסיד אם אגש אליה? מה יקרה אם אמשיך לא לגשת לבחורות?  בווקטור הניטרלי הוא  מנסה לאזן את החוסר איזון בין שניהם ע"י המודעות.
בדרך כלל הוקטור החיובי (החזק) הוא הווקטור הדומיננטי (הכוחני).  בלי הוקטור הניטרלי, לוקטור השלילי אין סיכוי. הווקטור הניטראלי תמיד נותן כוח לווקטור השלילי. הוא תמיד ידיד של הווקטור השלילי. אף פעם לא משתף פעולה עם הווקטור החיובי.  הווקטור השלילי תמיד יתחזק כתוצאה ממודעות. 
המטרה של הכוח הניטראלי זה לחזק את הווקטור השלילי. 
הווקטור האקטיבי רוצה שליטה, וכשהוא מנצח הוא לא משאיר שבויים,  הוא לוקח 100% שליטה. מדכא לגמרי את הווקטור השלילי. אם הווקטור השלילי מנצח הוא תמיד משאיר  1/3 לווקטור החיובי, הוא בעד דו קיים. הוא יודע לשים גבולות. המטרה של הווקטור הניטראלי זה להביא את הווקטור השלילי לשני שליש שליטה. ואז הנפש והמרכיב הרוחני מוביל את המערכת.  ואם יש שני שליש נפש  זה אומר שהווקטור הניטרלי  הצליח להעביר חלק מהעוצמה של הווקטור החיובי לוקטור השלילי.  הוא הצליח לספח אליו את הכוח. אבל עכשיו זה עבר מכוח הורס וכוח שובר לכוח בונה, לכוח דיאלוגי, לכוח של שיתוף פעולה. וזה אומר שאם בחור הולך להתחיל עם בחורה לא בגלל עודף בטחון עצמי (וקטור חיובי) אלא בגלל שהוא עבר תהליך של מודעות עם עצמו (ווקטור ניטרלי) אז הוא לא יעשה את זה בכוח כובש, בכוח שיגרום לה להתבטלות עצמית, אלא בדרך של שיתוף ודיאלוג, יתן לה כבוד.  הוא לא יפלוש לשדה הטריטוריאלי שלה, הוא ירקוד סביבה.
גם הווקטור האקטיבי, וגם הוקטור הפסיבי הינם גלויים, ושניהם ברמה הנמוכה. המרכיב הניטרלי סמוי, והוא ברמה מעל. למעשה הוא באלכסון לראיה הרגילה. זו רגילה לקדימה אחורה ולצדדים, ראיה לינארית, בעוד שהראיה של הוקטור השלישי היא ראיה אלכסונית. ראיה שלמה של כל התמונה מראה שההקשר של שלושת הווקטורים הינו הספירלה, מבט חלקי מראה רק קו אופקי שבו יש מרכיב צד אחד, ומרכיב צד שני, אך כשמתבוננים למעלה והצידה אפשר לראות את המשך הקו האופקי באלכסון כלפי מעלה, ושם הווקטור הניטרלי. והוא סמוי כי אנחנו לא מביטים הצידה, רק בקו ישר.
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *